emekçinin mutfağı

emekçinin mutfağı

2 Ekim 2012 Salı

cin usulu borulce (Stir-fry)


Cumartesi aksami kucuk bir arkadas grubu bize (Bulut ve ben) yemege geldiler. Emekcinin Mutfagi'na yazabilmek icin yeni birkac yemek yaptim, ancak hepsi sebze yemegi olunca Bulut hic memnun olmadi, o yuzden kendisine bir kutu ton baligi acildi. Onun tarifini buraya yazmiyorum, konserve acacaginiz varsa olay bitmis demektir :)

Gecenin en kolay yemegi odulunu bu stir-fry borulceye veriyorum.

malzemeler

1/2 kg Taze borulce veya ince fasulye
Dovulmus sarimsak ve zencefil, eger taze zencefil yoksa toz zencefil de cok iyi gidiyor
4-5 yemek kasigi soya sosu
1 yemek kasigi nisasta
Bir iki kasik yag, kizartmak icin
Yarim bardak su
Bir avuc susam

yapilisi

Icine yag konulmus tava kizdirilir ve sarimsak, zencefil ve borulce hep beraber icine atilir, yuksek ateste bir 5 dakika kadar pisirilir. Eger kitir olsun istenmezse borulceler, daha uzun pisirilir, daha dusuk ateste, yoksa sarimsaklar yanar (yaktim, ordan biliyorum). Soya sosu, su ve nisasta bir bardakta karistirilir ve bu karisim borulcelerin ustune dokulur. 2-3 dakika sonra atesten alinip, uzerine susam ekilir, direk servis edilir. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder