emekçinin mutfağı

emekçinin mutfağı

15 Ekim 2012 Pazartesi

fransiz sogan corbasi (versiyon 2)

son bir haftayi sirayla hasta olmamaya calisarak gecirdigimiz icin bol bol corba yaptim. fransiz sogan corbasina hep bayilmisimdir zaten, bu sefer sarimsagi biraz fazla koyarak yaptim, nefis oldu. giderek babanneme benziyorum galiba ama sunu soylemeden gecemeyecegim, sogan ve sarimsak dogal antibiyotik ve antibakteriyelmis. adacayi, kekik ve biberiye de benzer ozelliklere sahipmis. dolayisiyla, bu Fransiz_Sogan_Corbasi_Versiyon2 olsun.

icindekiler

3 adet sogan, farkli renklerde olsa daha iyi oluyor, ozellikle beyaz sogan cok iyi gidiyor
8-10 dis sarimsak
6 bardak su (istenirse et veya tavuk suyu)
2 yemek kasigi tereyagi, 2 yemek kasigi zeytinyagi
yarim bardak kirmizi sarap
Dolu dolu bir kasik biberiye
Iki-uc dal adacayi
1 dolu tatli kasigi kekik
Tuz, karabiber

madem corba fransiz, o zaman paris sokaklarinda denk gelip pek sevdigimiz bir karakteri de defterime aktarmistim.. onu da ekleyelim... 

yapilisi

soganlari ceyrek halka olarak dograyalim, sarimsaklari da dilim dilim keselim. tencerede tereyagi-zeytinyagi karisimina ekleyelim. dusuk ateste karamelize edelim sogan ve sarimsaklari. bu neredeyse 20-25 dakika surecek, soganlar yanar gibi olursa telas etmeyin, karamelize etmenin dogasi bu. sonra uzerine kirmizi sarabimizi ekleyelim, 3-5 dakika icinde kopuklenmeye baslayacak, o kopukleri ayiralim, suyu uzerine dokelim. ben baharatlari kucuk bir tulbentin icine koyarak attim corbaya bu etapta, onu tavsiye ederim.
15-20 dakika daha dusuk ateste kaynattiktan sonra corbamiz hazir. afiyet olsun ve gecmis olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder